I-Motorsport.cz - podrobné zpravodajství ze světa rally...

Jan Kopecký je po 1. etapě ve vedení Rally Bohemia

Mistrovství České republiky
Aleš Holakovský
03. července 2016 - 01:42
754×

Posádka Jan Kopecký / Pavel Dresler se Škodou Fabia R5 je ve vedení Rally Bohemia 2016 po první etapě. Na druhé Václava Pecha / Petra Uhla na Porsche 997 GT3 má náskok třicet sedm sekund. Posádky se musely vypořádat s velmi obtížnými podmínkami na trati rychlostních zkoušek.

Jinak Kopecký z továrního týmu ŠKODA Motorsport zatím směřuje ke svému čtvrtému vítězství v řadě na Rally Bohemia. Téměř po celou dobu první etapy Rally Bohemia průběžně navyšoval náskok na své soupeře. Druhý je zatím Václav Pech, kterému se i přes nepřízeň počasí v podobě občasného deště na kluzkých tratích daří. Na bronzovou příčku se v závěru etapy probojovali Jan Černý / Petr Černohorský se Škodou Fabia S2000. Tu do té doby držel německý vicemistr Fabian Kreim, který při své premiéře v České Republice svým výkonem na trati Rally Bohemia příjemně překvapil. Bohužel, na poslední RZ dnešního dne postihl jeho Škodu Fabia R5 defekt pneumatiky a velká časová ztráta.



Čtvrté místo po 1. etapě patří Martinu Vlčkovi, který si rychle zvykl na svůj nový Ford Fiesta R5. Na průběžném pátém místě pokračuje ve svých kvalitních výkonech Vojtěch Štajf na další Škodě Fabia R5. Na páté místo se propracoval Vojtěch Štajf až na poslední rychlostní a to na úkor domácího libereckého Štěpána Vojtěcha, který na Rally Bohemia opět po roce pilotuje svůj Peugeot 206 WRC.

Posádky prověřila zejména obtížná rychlostní zkouška Zlatá startující v Šumburku nad Desnou a vedoucí přes Návarovské údolí. Při jejím prvním průjezdu zde havarovali Roman Odložilik a Ondřej Bisaha s Fordy Fiesta R5 a problémy zde měl se svým Fordem Focus WRC, tomu se však podařilo do druhé sekce vůz opravit a už zajíždí dobré časy.

Ohlasy prvních tří jezdců po 1. etapě:

Jan Kopecký (1. místo): „Nám se dnes jelo poměrně dobře. Na trati byly složitější podmínky, zejména díky velké bouřce před RZ1, kdy jsme museli čekat, než pořadatelé odstraní spadlý strom. Jsem ale moc rád, že se jim to povedlo a že jsme díky tomu mohli erzetu absolvovat v celé délce. Ve druhé polovině etapy se podmínky otočily, Vinec (resp. Cetno) byl suchý a na druhé erzetě začalo hodně pršet, takže to klouzalo víc. Nakonec byly dnešní podmínky možná lepší i pro závodění v černém autě. Navíc jsme za takovýchto podmínek v autě ještě nejeli a já cítím, že bych potřeboval ještě nějaké drobné změny, takže víme, na co se máme zaměřit pro další závody, pokud budou stejné podmínky. Teď máme další data a nové užitečné zkušenosti. Na autě je totiž pořád co zlepšovat - i když vyhrává skoro všechny závody, na kterých se objeví, pořád ještě není tak zaběhnuté jako byl ´dvoulitr´ (Fabia S2000).“

Václav Pech (2. místo): „Dneska bylo všechno dobré. Líbilo se nám to moc, všechno bylo ´cajk´. Z dnešních erzet bylo pro auto asi lepší Cetno, ale ani jednou se nám tam nepodařilo správně zvolit kola. Naopak na poslední dnešní zkoušce jsme se moc hezky svezli, i když byla hodně těžká a nebyla úplně pro Porsche. Ale zkrátka moc se nám líbila a zajeli jsme na ní i hezký čas.“

Jan Černý (3. místo): „Nemůžeme být nic jiného než nadšeni. Třetí příčka po první etapě, to je naprostá paráda. Je to tím lepší, že se právě dnes jelo i Cetno - tam to totiž není pro naše auto ideální a ať se člověk snaží sebelépe, vteřinu na kilometru tam dostane. Poslední z dnešních erzet byla hodně těžká, zvolili jsme tempo takové, abychom ji dojeli. Neloudali jsme se, ale určitě se dala jet i rychleji. Jeli jsme bez světelné rampy, což bylo občas trochu znát, ale například Vašek Pech na tom byl stejně.“



Velká bitva probíhá ve třídě 3 (tedy mezi tzv. produkčními automobily). Zde vede její úřadující šampion Martin Březík na Mitsubishi, ovšem pouze o deset sekund před Václavem Kopáčkem na Subaru. Na toho se ještě tlačí Polák Jaroslaw Szeja na identickém voze, zaostávající pouze jeden a půl sekundy. Klasifikaci vozů 2WD vede taktéž její úřadující šampion, kterým je Václav Dunovský na Peugeotu 208 R2.

První etapa byla náročná nejenom pro posádky, ale i pro pořadatele. Ti museli narychlo řešit problém se stromy popadanými na trať rychlostní zkoušky Cetno při lokální vichřici, která se Mladoboleslavskem přehnala těsně před odpoledním startem Rally Bohemia. Vše se však podařilo úspěšně vyřešit.

V absolutní klasifikaci Rally Bohemia Historic vede posádka Filip Ballek / Tomáš Fallada na Subaru Impreza 555, která má náskok více než dvě minuty na druhé Poláky Ryznara s Wojtiukem na Opelu Kadet GSi. Třetí jsou Jiří Jírovec / Jiří Horák na BMW M3, který jsou ve vedení klasifikace MČR historických automobilů, kam se předchozí dvě posádky nezapočítávají.

43. Rally Bohemia zítra pokračuje druhou etapou, ve které na posádky čeká ještě téměř 75 kilometrů rychlostních zkoušek.

Komentáře