I-Motorsport.cz - podrobné zpravodajství ze světa rally...

Wilson se snaží udržet Ogiera i na příští rok!

Mistrovství světa
Ondřej Tichý
26. července 2017 - 19:27
340×

Malcom Wilson – šéf týmu M-Sport se nevzdává ve snaze udržet Sébastiena Ogiera ve své jezdecké sestavě i pro nadcházející rok.


A nakročeno k tomu rozhodně má. Samotný Ogier jasně prohlásil, že dá přednost setrvání v M-Sportu před další změnou zaměstnavatele. Jako téměř vše i toto má své ‘ale’. Úřadující světový šampion si totiž dal za podmínku určitou garanci pokračování bojů o přední pozice mezi ostatními týmy. Jeho představou je buď oficiální návrat Fordu do Mistrovství světa a nebo zisk titulárního sponzora. Obojí by mělo přinést dostatek peněz pro budoucí vývoj vozu.


Sám Wilson řekl v rozhovoru pro Autosport.com, že bude hledat jakoukoliv cestu pro udržení čtyřnásobného šampiona v týmu.

„Seb to ví, mluvil jsem s ním o tom velmi otevřeně a ukázal jsem mu všechny své plány a práci, kterou uděláme před novou sezónou. Nejsou žádné pochyby o tom, co jsme pro něj letos udělali a on pro nás a dělám vše pro to, aby to tak zůstalo i nadále. Vážím si toho, že chce mít ve všem co nejrychleji jasno.“

Ogier se dostal do M-Sportu po rychlém odchodu jeho tehdejšího zaměstnavatele – Volkswagenu. A hned při svém debutu ve Fiestě WRC v Monte Carlu zvítězil. I kdyby měl svým způsobem zaječí úmysly, jeho možnosti přestupu budou omezené. Například v Hyundai pro něj místo nemají.


„Nemůžu, není pro něj místo“ prohlásil poměrně rezolutně Michel Nandan. „Všichni naši jezdci jsou pod smlouvou do konce roku 2018, takže do té doby žádný Ogier.“


Citroen má rovněž kontrakt se třemi jezdci, nicméně o budoucnosti Krise Meeka, Craiga Breena a Stéphana Lefebvreho v týmu zatím nikdo hovořit nechtěl. Teoretická šance by zde pro Ogiera ale mohla být, naopak proti je fakt, že se s týmem při jeho odchodu do VW nerozešel zrovna v dobrém a také tým z Versailles by mohl mít problém plnit jeho platové požadavky.



Dalším na trhu je tým Toyoty, který by mohl Ogiera platově uspokojit a také byl donedávna tipován jako jedna z možností. Tommi Mäkinen jakožto šéf týmu o Ogiera ale nemá zájem.

„Každý by chtěl Ogiera, koupíte ho a koupíte si tím i spoustu bodů a skvělých výkonů, avšak náš tým je teď ustálený. Chtěl by Jari-Matti znovu spolupracovat s Ogierem? Kdo ví, ale já o tom pochybuju.“

Mezi volnými na trhu s jezdci je ještě jedno jméno – Andreas Mikkelsen. Ten zůstal pro letošek bez stálého angažmá, ale má za sebou testování s Hyundai a také ho nyní angažuje Citroen. Mikkelsen vystřídal v Polsku Krise Meeka a na Sardinii startoval místo Stéphana Lefebvreho a dále by měl francouzskou značku hájit ještě na tratích Německé rally. A dalším volným jezdcem je možná Ott Tänak, o kterého údajně projevila zájem Toyota. Malcolm Wilson jej ale pustit zatím nehodlá.

„Je ochotný s nimi mluvit, ale pro další sezónu si ho chci ponechat. Do Otta investuju už od roku 2012 a nenapadá mě jiný jezdec, do kterého jsem dal tolik nebo mu dal tolik šancí. Rozhodně ho nedám jen tak.“


Wilson také ještě podotkl, že pokud by Ogier M-Sport opustil, Tänak a Elfyn Evans by v týmu určitě zůstali.
Zdroj – FOTO David Kopřiva

O autorovi
Ondřej Tichý
Komentáře