I-Motorsport.cz - podrobné zpravodajství ze světa rally...

Latvala po Korsice chválí ochranou pěnu

Mistrovství světa
Ondřej Tichý
15. dubna 2018 - 19:04
174×
AKTUALIZOVÁNO: 15. dubna 2018 - 19:08

Jari-Matti Latvala letos na Korsice vyzkoušel funkci pohlcovací pěny při bočním nárazu, kdy v jedné zatáčce chyboval a bokem vozu narazil do stromu.

Levotočivá zatáčka na osmé rychlostní zkoušce, respektive jeden ze stromů na jejím kraji zhatil Latvalovi cestu za ziskem bodů z Korsické rally. V té době se Latvala pohyboval na osmém místě. Navíc si sám pilot pochvaloval chování svého vozu po změně nastavení v poledním servisu, kde nechal mechaniky zasáhnout do nastavení podvozku. V oné zatáčce byl Latvala zkrátka příliš optimistický a jeho pouť na Korsice tak skončila. FIA sice posvětila plán týmu Toyoty vůz včetně ochranného rámu opravit, aby posádka mohla nastoupit i do nedělní etapy, ale nakonec se tak nestalo a Jari-Matti odjel z Korsiky bez bodů.

„Udělali jsme nějaké změny v servisu a auto bylo najednou fantastické,“ okomentoval dění před havárií Latvala. „Pak jsem na to ale tlačil trochu moc, pozdě jsem tam začal brzdit a zadkem jsme trefili strom.“




„Byl to docela silný náraz, ale aspoň teď můžete vidět, jak ta bezpečností pěna funguje,“ pokračoval Latvala v rozhovoru pro Autosport.com. „Pěna vzadu na voze je doslova vtlačená dovnitř. Někdy, když máte podobnou nehodu, z ní odcházíte bolavou krční páteří, ale tentokrát necítím vůbec nic. Můžeme opravdu říci, že tyto auta jsou bezpečná. Tohle je poprvé co se tato bezpečnostní pěna otestovala a funguje skvěle.“


Od roku 2017 ve vozech WRC je posádka vozu posunuta blíže ke středu a vzniklý prostor je vyplněn speciální pěnou pohlcující nárazy.



Zpátky ale k samotnému výkonu Latvaly na korsických tratích. Po slabém vstupu do soutěže začal získávat ztracené tempo a v kombinaci s lepším nastavením vozu to vypadalo na útok na vyšší příčky.

„Před zásahem do nastavení jsme měli auto, které zatočilo, ale jinak nemělo žádnou boční přilnavost. Pak jsme si pohráli s nastavením tlumičů a stabilizátorů a poprvé jsem měl pocit, jak se pneumatiky zakously do asfaltu – byl to skvělý pocit a začal jsem si to opravdu užívat. Tlačil jsem a časy byly opravdu dobré, v té zkoušce jsme měli nejrychlejší mezičasy, pak tam ale byla malá nerovnost v levé zatáčce. Tím se zablokovala zadní kola a my šli zadní částí vozu ven do stromu.“


Zdroj – Facebook Toyota Gazoo Racing, sports.yahoo.com

O autorovi
Ondřej Tichý
Komentáře