I-Motorsport.cz - podrobné zpravodajství ze světa rally...

Malonty byl slušnej mazec!

MČR v rally historických automobilů
Petr Vejvoda
24. května 2018 - 10:38
475×

Do Krumlova jsme se letos těšili snad ještě víc, než kdy jindy, protože to pro nás byla v letošní sezoně vlastně první soutěž, po smolném odstoupení před první rychlostní zkouškou na Rally Vltava 2018.



Ale od začátku: do Krumlova jsme vyrazili až ve čtvrtek v brzkých ranních hodinách, abychom v místním gymnáziu vyzvedli itík a zároveň provedli formální přejímku se vstřícným a usměvavým panem Venušem. Rychle jsme vyrazili trénovat, protože jsme měli před sebou hodně práce a vše jsme museli stihnout za jediný den, protože v pátek se už trénovat nesmí. Ale vše šlo podle mého plánu, všechny rychlostní zkoušky jsme pečlivě zkontrolovali, večer ještě překontrolovali RZ Výstaviště, zašli jsme s naším kamarádem Filipem Klímou a jeho paní na večeři a šli spát, protože to byl celkem náročný den.



V půl osmé ráno za námi přijeli naši mechanici se závoďákem, Míla Fulín s Mírou Křížem a s bavorákem. V půl deváté jsme měli technickou přejímku a tak jsme pospíchali s polepením povinné reklamy a startovními čísly. Vše proběhlo jako vždy v pohodě. Po přejímkách jsme se chvíli koukli na shakedown a po obědě šli trochu odpočinout před těžkou páteční etapou. V předpovědi počasí hlásili jako každý rok vydatné přeháňky a bouřky, což opět vyšlo. Před první rychlostní zkouškou Výstaviště jsme auto přezuli na měkký řezaný slick, odstartovali jsme za mírného lijáčku, ale hned jak jsme přijeli do stopky, spustila se průtrž mračen. Dle zpráv od našich sedlčanských fans v čele s Tomášem Haškem, kteří již čekali na druhé rychlostní zkoušce Ján, jsme se dozvěděli, že tam začíná pršet. V následném patnáctiminutovém servisu jsme proto přezuli na mokré. Po příjezdu na tuto rychlostní zkoušku se dozvídáme, že je zrušena po těžké havárii startovního čísla 61. A tak se vydáváme na rychlostní zkoušku 3 objízdnou trasou, kde panovaly slušné zmatky, jako např. chybou v itineráři. Na rychlostní zkoušce 3 Citajl dosahujeme sedmého času a na další rychlostní zkoušce Kohout pátého času. Opět se vracíme na Výstaviště, které je už kompletně suché a jedeme zde až jedenáctý čas. První sekci první etapy zakončujeme na pátém místě, míříme do servisu, kde zběžně kontrolujeme bavoráka, nasazujeme světelnou rampu a po zastávce v tankovací zóně vyrážíme vstříc druhé etapě za černočerné tmy. Druhý Ján zajíždíme v šestém čase, což není za daných podmínek až tak špatný výsledek, Citajl 2 jedeme bez problémů na pátém místě a druhý Kohout na místě sedmém. Po této opravdu náročné etapě, kde bylo vytaháno hodně bordelu, spousty vody a po setmění chvilkami i mlha, jdeme okolo jedné hodiny do postele.



Ráno na nás svítí slunce a počasí slibuje, že bude pěkný závodní den. Po třičtvrtěhodinovém servisu, který byl místo nočního přesunut na ráno, vyrážíme na v pořadí devátou rychlostní zkoušku, dvaadvacetikilometrové Malonty. Na první sekci druhé etapy volíme opět mokré gumy, což možná nebyla úplně správná volba, ale chtěli jsme jet na jistotu a neudělat žádnou chybu. Po chybě pořadatele zde zaznamenáváme až 22. čas, jelikož zbytek startovního pole dostal náhradní čas kvůli nehodě startovního čísla H12. Nám naměřili tento čas skutečný a zbytek dostal čas o čtyři vteřiny rychlejší. Nepochopil jsem, kde to vzali, ale pro nás čtyři vteřiny nic neznamenaly. Správně mělo být, že ostatní posádky dostanou čas náš! Na Rožmberku zajíždíme osmý čas a na Rožmitálu sedmý. Tady je asi vidět absence suchých gum, ale to je RALLY vo... Po projetí Výstaviště přijíždíme do servisu, kde bavoráka přezouváme na suché gumy a těšíme se na druhé Malonty, protože je máme perfektně napsané a sedí nám. Závodění si fakt užíváme, všechno maká, zatáčky a horizonty přesně sedí v rozpisu a opravdu se neflákáme. Druhé Malonty byl fakt mazec, zaznamenáváme tady čtvrtý čas, ale s propastnou ztrátou 50ti sekund na Honzu Freie, který letí jako blázen. Usídlili jsme se na čtvrtém místě a se ztrátou na Honzu Krejču, která byla 17 sekund. Věděli jsme, že dostat se na třetí místo bude hodně těžké. A tak po čtvrtém místě na druhém Rožmberku a pátém místě na Rožmitálu přijíždíme do cíle rally v Jelení zahradě. Připisujeme si body za první místo v kategorii 2 a utěšujeme se čtvrtým místem absolutně, což je slušný výsledek v tak nabité konkurenci, která se letos v Krumlově sešla.



Chtěli bychom se Standou poděkovat našim mechanikům Mílovi s Mírou za perfektní práci, všem za podporu na rychlostních zkouškách, fanouškům a všem, kteří nás podporovali na dálku.
Zdroj – Foto: Robert Balcar

Komentáře
Reklama

Související články



Také zajímavé...