I-Motorsport.cz - podrobné zpravodajství ze světa rally...

Kalle Rovanperä povede startovní pole vozů třídy R5

Mistrovství světa
Škoda Motorsport
24. ledna 2019 - 17:11
321×

Tovární posádka ŠKODA Motorsport ve složení Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen zahájí svoji závodní sezónu ročníku 2019 na nadcházející Rallye Monte Carlo (24. 1. – 27. 1. 2019). Potom, co v minulém roce skončila ve své třídě na druhém místě, má letos na této nejprestižnější soutěži celé sezóny za cíl zvítězit. Se soutěžními vozy třídy R5 pojede 31 posádek, z nichž se 13 spoléhá na vůz ŠKODA FABIA R5, který je současně nejúspěšnějším rallyovým speciálem své třídy. ŠKODA Motorsport současně Rovanperu zapsala do nové kategorie WRC 2 Pro, vypsané v rámci mistrovství světa.

Sezónu 2019 mistrovství světa FIA World Rally Championship otevře legendární Rallye Monte Carlo. Soutěž známá svými nevyzpytatelnými podmínkami a neustále se měnícím povrchem trati je současně nejprestižnější soutěží celého mistrovství světa. S ledem, sněhem, deštěm, mlhou a suchými úseky s rozbitým povrchem nabídne „Monte“ všechny druhy povrchů.

„Nemůžete zde jet neustále naplno, musíte očekávat neočekávané. Volba správných pneumatik je tu něco jako loterie. Ale já tuhle soutěž miluji, a to zejména když je hodně ledu a sněhu. V letošním roce chci stavět na zkušenostech, které jsem zde získal loni,“ řekl Kalle Rovanperä.




„V roce 2019 se ještě více zaměříme na naše zákazníky. Jsem šťastný a hrdý zároveň, že 13 posádek, což je více než jedna třetina vozů jedoucích s vozy R5, vsadila na vůz ŠKODA FABIA R5,“ komentuje šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek.


ŠKODA Motorsport současně registrovala Kalle Rovanperu do nově vypsané kategorie WRC 2 Pro v rámci mistrovství světa.

První etapa Rallye Monte Carlo odstartuje ve čtvrtek (24. ledna) v 18:50 v zimním středisku Gap situovaném uprostřed francouzských Alp. Během prvního dne posádky absolvují dvě rychlostní zkoušky za tmy, z nichž každá bude měřit 20 kilometrů. V pátek a sobotu (25. a 26. ledna) na posádky čeká dalších deset rychlostních zkoušek, během nichž se dostanou na jih do Monte-Carla.

Na neděli (27. ledna) jsou připraveny další čtyři rychlostní zkoušky, z nichž dvě se pojedou na známém Col de Turini. Celkem posádky absolvují 16 rychlostních zkoušek s celkovou délkou přibližně 323 km.

Věděli jste, že…


…první Rallye Monte Carlo se jelo v roce 1911 a je nejstarší soutěží kalendáře WRC?

…Rallye Monte Carlo bylo původně navrženo jako propagační akce Monte-Carla coby turistické destinace? Do roku 1998, i když právě v tomto roce měly tovární týmy výjimku, se startovalo z různých konců Evropy, někdy dokonce až ze severní Afriky, v rámci hvězdicové jízdy zvané „Constellation Run“, což byl test spolehlivosti, který museli závodníci podstoupit před tím, než se postavili na skutečný start v Monaku nebo ve Francii?

…Rallye Monte Carlo je jedinou soutěží mistrovství světa, kde týmy mohou volit ze čtyř druhů pneumatik: slicků, slicků s hřeby, zimních pneumatik a zimních pneumatik s hřeby?

…na Rallye Monte Carlo je zcela zásadní a extrémně náročná volba správných pneumatik? Týmy musí na dvě nebo tři rychlostní zkoušky vystačit se čtyřmi pneumatikami nasazenými na voze a maximálně dvěma rezervními koly. Protože se často stává, že zatímco jedna rychlostní zkouška je pokryta sněhem a další je namrzlá, mokrá nebo suchá, je volba pneumatik ve většině případů kompromisem.

…že se právě z důvodu proměnlivých podmínek často stává, že posádky na svůj vůz použijí například kombinaci zimních pneumatik s hřeby a slicků, což je způsob, jak je možné vyrovnat se s měnícími se podmínkami na trati?

…v letošním roce se bude závěrečný nedělní ceremoniál s předáváním cen konat na Qui Albert I., v blízkosti přístavu?
Zdroj – Foto: Škoda Motorsport

Komentáře