I-Motorsport.cz - podrobné zpravodajství ze světa rally...

Klatovští denně hlásí nové a nové přihlášené jezdce

Mistrovství České republiky
Karel Špaček
03. dubna 2019 - 08:52
429×

V pondělí 1. dubna o půlnoci vyprší termín pro zaslání přihlášek se sníženým vkladem pro 54. Rallye Šumava Klatovy i 28. Historic Vltava Rallye. Na průběžných seznamech přihlášených jezdců každým dnem přibývá několik jmen a je tedy zřejmé, že účast na obou soutěžích bude velmi kvalitní. Seznamy jsou k nalezení společně s dalšími informacemi na klubových stránkách www.pamk.cz.

Čas hrozně rychle běží a na dosah je termín tzv. první uzávěrky pro 28. Historic Vltava Rallye i pro 54. Rallye Šumava Klatovy, které se budou konat ve dnech 26. – 27. 4. 2019. Jak je patrné z průběžného seznamu přijatých přihlášek, závodníci o tom dobře vědí a neponechávají nic náhodě. Překvapením není ani to, že výrazný podíl v seznamu patří jezdcům tzv. nižších tříd – právě tito jezdci patří většinou mezi méně majetné, proto je pro ně finanční úspora (kterou s sebou přihlášení v tomto brzkém termínu nese) velmi důležitá.



Už v tuto chvíli je zřejmé, že velké souboje lze očekávat například ve třídě 7. Pod tímto označením se ukrývají kdysi velmi populární čtrnáctistovky, které sice zažívají dlouhodobý ústup ze slávy (daný zejména stárnoucí technikou), v západní polovině republiky se jich ale na tratích často schází dvojciferný počet. V Klatovech se letos postaví na start také národní šampión této kategorie z roku 2017, zkušený Luboš Picek. A proč tuto skutečnost zdůrazňujeme? Ač je to totiž neuvěřitelné, závodník s víc jak stovkou startů na českých soutěžích bude mít na Rallye Šumava Klatovy svou premiéru.

Nedalo nám to a jezdce (a vynikajícího motoráře) ze Sobotky jsme kontaktovali a toto jsme se dozvěděli: „Stejně jako u mnoha závodníků se slabšími vozy, také můj závodní kalendář se odvíjí zejména od financí. Letos se nám však podařilo naplnit rozpočet lépe, a tak se mohu vydat (kromě mé de facto povinné domácí Bohemie) na trochu více soutěží. Šumava je pro mne velká výzva, vždyť už mám za sebou padesáté narozeniny a se zdejšími těžkými tratěmi dosud nemám téměř žádné zkušenosti. Cítím také dluh vůči svému již osmdesátiletému otci, který mne neustále v závodění velmi podporuje – startoval totiž v Klatovech hned několikrát v rámci Rallye Vltava na počátku sedmdesátých let, když dělal spolujezdce Karlu Šimkovi a Václavu Šlapáčkovi, a na tuto soutěž má spoustu vzpomínek. Naopak dědeček mého spolujezdce Jirky Kunsta na Šumavě stejně jako já nikdy nebyl, a tak se zkrátka celý náš tým už teď posledního dubnového víkendu nemůže dočkat!“




Tradičně rychleji než závodníci se soudobými vozy zaplňují svou startovní listinu účastníci Historic Vltava Rallye. Ohlásilo se jich už přes padesát, přičemž jedním z prvních byl Daniel Alonso Villarón, který už loni ohromoval svou rychlostí a v cíli obsadil druhou příčku. Jeho týmovým kolegou bude tentokrát dvojnásobný klatovský vítěz Mats Myrsell, Španěl i Švéd pojedou s rychlými vozy Ford Sierra Cosworth 4x4. S atraktivním BMW M3 bude na startu trojnásobný vítěz ´Vltavy´Valter Ch. Jensen, velkým překvapením je přihláška dalšího bývalého norského šampióna Birgera Gundersena se stejnou technikou. Těšit se můžeme i na bratra světoznámého ´El Matadora´ - Antonio Sainz je navíc přihlášen s kultovním Subaru Legacy, což jej pasuje na jednoho z favoritů soutěže. Svým návratem na soutěžní tratě potěšil také bratr pro změnu jedné české rallye-legendy. Luboš Dolák odstartuje letos v Klatovech se slabší Ladou 21011, a tak to bude mít proti rychlejším vozům hodně těžké. V rámci českého mistráku uvidíme totiž třeba i Jiřího Káňu s Fordem Sierra Cosworth či Michala Rejchrta s Fordem Escort RS2000 Mk1, dále dvojnásobného vítěze domácí klasifikace ´Vltavy´- Jan Krejču se Škodou 130 LR, ale i širokou plejádu dalších závodníků. Podobně jako loni je přihlášen liberecký Enge s vozem Ford Escort RS2000 Mk2. Drobnou změnou je jen to, že se tentokrát nejmenuje Břetislav, ale Tomáš! Se silným vozem a po boku se sestrou Lucií tak uvidíme na trati bývalého pilota F1…

Komentáře