I-Motorsport.cz - podrobné zpravodajství ze světa rally...

Vltavu vyhrál ´Lucky´, Šumavu překvapivě ovládl Pech

Mistrovství České republiky
Karel Špaček
29. dubna 2019 - 17:11
611×

Letošní 54. Rallye Šumava Klatovy a 28. Historic Vltava Rallye byly velmi obtížné, zejména díky neposednému počasí. V soutěži historických vozů si přesto nenechala utéct vítězství dvojice Luigi ´Lucky´ Battistolli (Lancia Delta HF Integrale), v klání soudobých vozů zvítězila (s přispěním defektu tovární škodovky) dvojice Václav Pech – Petr Uhel s Fordem Fiesta R5.



Nejvýznamnější událost 54. Rallye Šumava Klatovy se udála na Strašínské rychlostní zkoušce č.8, kde tovární dvojice Jan Kopecký - Pavel Dresler musela měnit kolo. V tu chvíli se do čela soutěže posunulo plzeňské duo Václav Pech – Petr Uhel (Ford Fiesta R5), které už si nenechalo ujít příležitost přerušit čtyřletou vítěznou Kopeckého sérii a dojet si do Klatov pro své páté prvenství na domácí soutěži. Druhou příčku obsadili Kopecký s Dreslerem, pro bronz si dojeli Filip Mareš s Janem Hlouškem a jako čtvrtí dokončili soutěž vítězové samostatného hodnocení sobotní etapy Václav Kopáček s Barborou Rendlovou (všechny tyto dvojice jely s vozy Škoda Fabia R5). Klasifikaci oblíbené kategorie 2WD v rámci českého šampionátu ovládli Václav Stejskal se Stanislavem Viktorou s Renaultem Clio R3T.



28. Historic Vltava Rallye byla od začátku až do konce v režii favorizovaného italského dua dvojice Luigi ´Lucky´ Battistolli – Fabrizia Ponsová (Lancia Delta HF Integrale), pro druhou příčku si přijeli na cílovou rampu tradiční účastníci této soutěže Karl Wagner – Gerda Zaunerová z Rakouska (Porsche 911 SC), kteří ji uhájili před finišujícími Finy Ville Silvastim a Risto Pietiläinenem (Lancia Rally 037). V rámci českého šampionátu si pro prvenství dojeli do Klatov Vlastimil Neumann s Martinem Hlavatým (Ford Escort RS Cosworth), druhá příčka patřila Jiřímu Káňovi a Ivo Vybíralovi (Ford Sierra RS Cosworth), velkým úspěchem při premiéře na mistrovské soutěži byla třetí příčka pro Martina Klika, jemuž v Ladě VFTS ´četl noty´ trojnásobný národní šampión (ale v pozici řidiče!) Jan Frei. V cíli klatovských soutěží bylo klasifikováno 54 historických a 48 soudobých vozů, k radosti organizátorů se i nehody soutěžních vozů obešly bez zranění posádky či diváků.

Komentáře