I-Motorsport.cz - podrobné zpravodajství ze světa rally...

Ve vedení Rally Bohemia je po 1. etapě překvapivě Jan Černý

Mistrovství České republiky
Aleš Holakovský
14. července 2019 - 07:20
417×

Náročné podmínky v podobě velmi proměnlivého počasí čekaly na posádky v první etapě 46. Rally Bohemia. Pořadí výrazně ovlivnila zejména podvečerní jedenáctá rychlostní zkouška Milíře II., kde většina jezdců z popředí startovního pole utrpěla na stejném místě defekt pneumatiky.

46. Rally Bohemia je ve své polovině a má velmi napínavý vývoj. Úřadujícímu mistru světa kategorie WRC 2 a zároveň hlavnímu favoritu soutěže Janu Kopeckému z týmu ŠKODA Motorsport nevyšla optimálně volba pneumatik do prvních průjezdů nových rychlostních zkoušek a na RZ 4 byl navíc přibližně na deset sekund mimo trať. Před odpolední servisní přestávkou tak byl nečekaně až třetí se ztrátou sedmnácti sekund na svého finského týmového kolegu Kalle Rovanperu, který se s druhou tovární Škodou Fabia R5 evo ujal vedení a od začátku předváděl, že si na charakter českých tratí zvykl velmi rychle. Hodně se dařilo také průběžně vedoucímu muži letošního Mistrovství ČR v rally Filipu Marešovi, který vyhrál dvě rychlostní zkoušky a byl v polovině etapy druhý se ztrátou pouze pěti sekund na Rovanperu. Čtvrtý Jan Černý a pátý Václav Pech měli po první části etapy téměř identický čas, o šesté místo se se ztrátou přes padesát sekund na špičku prali Jan Dohnal a Simon Wagner.



V druhé části sobotní etapy v kopcích na Liberecku dále panovalo velmi proměnlivé počasí s častými intenzivními přeháňkami. Zejména však uprostřed této sekce soutěže vstoupily do hry defekty pneumatik na RZ 11 Milíře. Ze špičky startovního pole se defekt vyhnul pouze Janu Černému a Janu Dohnalovi. Zbylé přední posádky ztratily jízdou na defektu přibližně tři čtvrtě minuty. Jan Černý na Škodě Fabia R5 se tak dostal do čela a vedení mu vydrželo až do cíle první etapy. Za ním jsou na druhém a třetím místě oba jezdci továrního týmu ŠKODA Motorsport, když Kalle Rovanpera ztrácí na Černého 7,6 sekundy a Jan Kopecký 12,7 sekundy. Daleko není se čtvrtou fábií R5 ani Filip Mareš, který ztrácí 22 sekund. Pátý je Jan Dohnal s Fordem Focus WRC se ztrátou 37,5 sekundy, přestože jej na poslední rychlostní zkoušce potrápila omezená funkčnosti stěračů. Václav Pech na Fordu Fiesta R5 už ztrácí více než minutu.

Situace v první trojce je tedy před nedělní etapou zcela otevřená. Od první rychlostní zkoušky se dá očekávat stíhací jízda posádek továrního týmu ŠKODA Motorsport za Janem Černým a zejména týmový souboj mezi Kalle Rovanperou a Janem Kopeckým. Ti v druhé sekci sobotní etapy po výměně pneumatik zajížděli na rychlostních zkouškách časy, které se od sebe nelišily o více než o jednu sekundu.



V klasifikaci 2WD vozů s jednou poháněnou nápravou vede čerstvě osmnáctiletý talent Petr Semerád a Opelem Adam R2 s patnáctisekundovým náskokem před Václavem Stejskalem jun. na Renaultu Clio R3T. Třetí Tomáš Knápek ztrácí čtyřicet sekund. Ve třídě 3 produkčních vozů dle očekávání vládne těsný souboj mezi Martinem Šiklem a Jaroslavem Pešlem, mezi kterými je rozestup pouze minimálních 5,4 sekundy.

V sobotní etapě jako první na trať vyráželo startovní pole Mistrovství ČR historických automobilů. Zde po první etapě přesvědčivě vede hlavní favorit Vlastimil Neumann na Fordu Escort RS Cosworth 4×4, který si již vyjel náskok čtyři a půl minuty na druhého Vratislava Hýbnera na Peugeotu 205 GTI a třetího Teodora Stolarka z Polska na Suzuki Swift GTI.



V závěrečné nedělní etapě na posádky čeká ještě sedm rychlostních zkoušek o celkové délce 77 kilometrů.

Podrobné průběžné výsledky a další informace ke všem částem Rally Bohemia 2019 naleznete na www.rallybohemia.cz. Zde je k dispozici také internetové Rádio Rally Bohemia, které během soutěže přenáší rozhovory s jezdci přímo z rychlostních zkoušek a další informace. Zajímavosti k soutěži můžete sledovat také na sociálních sítích. Tradičním generálním partnerem soutěže je automobilka ŠKODA AUTO.

Komentáře