I-Motorsport.cz - podrobné zpravodajství ze světa rally...

Pačejov bude dalším testem posádek XTG ADAM Cupu

Rallysprint série
Tomáš Plachý
23. července 2019 - 11:27
306×

XTG ADAM Cup se po dvouleté přestávce vrací na jihozápad Čech, do okolí Horažďovic, Pačejova a Blatné. V tomto regionu se uskuteční třetí podnik Rallysprint Série 2019 a čtvrté klání XTG ADAM Cupu – 40. Invelt Rally Pačejov.

K jubilejnímu ročníku oblíbeného závodu se přihlásilo více než 150 posádek, včetně devíti pohárových dvojic.

INVELT Rally Pačejov se uskuteční 26. - 27. července. Po pátečních seznamovacích jízdách, administrativní a technické přejímce v Horažďovicích, čeká na vybrané posádky slavnostní start. Sportovní část rally odstartuje v sobotu v 8:30 hodin z Mírového náměstí v Horažďovicích. Po absolvování osmi rychlostních zkoušek se nejrychlejší posádky objeví na cílové rampě v 17:10 hodin. Servisní areál soutěže se nachází na letišti Pole.



Rally Pačejov je posádkami dlouhodobě oblíbeným podnikem, jehož ambice směřují do MČR v rally 2020. Trať vychází z tradičního formátu, zmíněný fakt však přináší do letošního harmonogramu několik novinek. Stejně jako v loňském roce se opět pojede před soutěží shakedown, který známe především z velkých soutěží. Po jejich vzoru se pojede i jedna polokruhová RZ, na což museli pořadatelé dostat výjimku. Zmíněný polokruh najdou fanoušci na RZ 4/8 v Nehodívě. Nové je i divácké místo v Třebohosticích (RZ 2/6) a vyhlášená rychlostní zkouška Muničák (RZ 1/5) bude mít také nový závěr. Účastníci budou závodit na čtyřech úsecích, v předchozím výčtu nám chybí skvost pačejovské soutěže, téměř patnáctikilometrový test Čečelovice – Čečelovice (RZ 3/7).

V roli lídra XTG ADAM Cupu nastoupí na start Dominik Stříteský s Janem Mikulíkem. Zatímco pro devatenáctiletého mladíka byly tratě při předchozích závodech neznámé, v Pačejově tomu bude poprvé jinak. Loni zde už startoval a v kvalitně obsazené třídě 6 obsadil sedmé místo.

„Právě v Pačejově jsem přesně před rokem jel svůj první závod a tak uvidíme, jaké výhody z toho budu schopný vytěžit. Na tamní rychlostní zkoušky se moc těším, je to krásná soutěž a tak doufám, že nám bude přát i počasí. Za nejbližšího konkurenta považuji Davida Štefana, protože je momentálně ze zbytku pole nejrychlejší,“ říká před startem Dominik Stříteský.




Čtvrtý start na českých tratích čeká na polský tandem Szymon Žarlok – Krzysztof Pietruszka. Na úvodních dvou odjetých podnicích stáli na stupních vítězů. V Hustopečích poprvé skončili na čtvrté příčce, ale i tato vyrovnanost je drží na druhém místě průběžného pořadí XTG ADAM Cupu 2019.

Zkušenostmi s pačejovskou tratí ovšem nedisponuje ani třetí jezdec pohárové klasifikace David Štefan. Poprvé a naposledy zde startoval v roce 2010 s Renaultem Clio R3 a hned na úvodní rychlostní zkoušce strávil šest minut výletem z trati.

„Budeme se snažit jet co nejrychleji, na Hustopečích to bylo s Dominikem ve vteřinách. Rád bych navázal na stejné tempo a uvidíme, jak to bude časově vypadat. Tratě Pačejova si bohužel vůbec nevybavuji. Startoval jsem zde tehdy poprvé s er trojkou a nedopadlo to moc dobře. Mám tam co napravovat,“ vzpomíná David Štefan, kterého bude opět navigovat zkušený Pepa Král.




Mezi přihlášenými do Pačejova marně hledáme jména v Hustopečích třetího Jana Dvořáka či vyškovského Patrika Brtníčka. Naopak se do závodního kolotoče vrací Jan Pilař, kterého bude navigovat Roman Švec. Pilař má z minulosti na Pačejov jen ty nejlepší vzpomínky, v letech 2013 – 15 opanoval třikrát v řadě třídu 9 (s vozem Honda Civic VTi).

„V Pačejově a jeho okolí je svět ještě v pořádku. Tady jste prostě všemi vítáni. I babička na zahrádce při přejezdu vám zamává. Miluji tento závod, tam se nejde netěšit. I proto se připravujeme vážně důsledně, tentokrát i s testem v Bělé pod Bezdězem. Rádi bychom se zamíchali to TOP3 a minimálně vyhráli nějakou RZ, třeba právě mou nejoblíbenější Čečelovickou, která je jedním z klenotů českých rychlostek a snese nejpřísnější měřítka. Celkově Pačejov klade vysoké nároky na rozpis a důvěru v něj. Je hodně o rytmu, kázni a plynulosti, což je právě recept i na zmíněnou Čečelovickou RZ,“ naznačuje Jan Pilař.




V této společnosti by se podle papírových předpokladů měli pohybovat i Tomáš Arnošt s Janem Nešporem. Tomáš s Honzou však pojedou v Pačejově poprvé. Ale to platí i pro Jaroslava Petráše s Ladislavem Dyntarem či Michala Koláře. Jeho navigátor David Uhříček se v Pačejově objevil v sezoně 2017 po boku Jiřího Pohlídala. Výčet pačejovských nováčků doplní Filip Ocelka, po jehož boku se objeví velezkušený Jaroslav Novák. Jeho pačejovský debut se naopak datuje na rok 1984!

Potřetí na Pačejově a poprvé v poháru se letos objeví Jiří Šimánek. S Jiřím Kulštejnem už letos startovali na Rally Šumava, Pačejov berou jako náhradu za zrušenou Rally Příbram, která je jejich domácím podnikem.



„Letos jsme chtěli sbírat zkušenosti ve vybraných závodech velkého mistráku. Do srdečního Pačejova jedeme prvně popřát pořadatelům ke čtyřicátému jubileu soutěže. Co se týká sportovních ambicí, chtěli bychom navázat na pěkně zajetou Šumavu a hlavně si závod užít. Pačejov patří svým charakterem k nejtěžším sprintům, všechny rychlostní zkoušky mají svoje záludnosti. RZ Čečelovice je pak třešničkou na dortu! Ale i ostatní RZ jsou pěkné a náročné,“ komentuje druhý letošní start Jiří Šimánek.

Komentáře