I-Motorsport.cz - podrobné zpravodajství ze světa rally...

Orsák startuje v Belgii s Karlem Vajíkem

Mistrovství Evropy
Zdeněk Weiser
27. června 2013 - 09:06
667×
3 minuty čtení

Jaroslava Orsáka čeká v pátek další start v rámci seriálu mistrovství Evropy na Ypres Rally. Ačkoliv se opět jedná o asfaltovou soutěž, charakter tratě je úplně jiný než na Korsice, kde posádka týmu Orsák Rallysport vybojovala třetí příčku v kategorii produkčních vozů. V Belgii se na „horké sedadlo“ spolujezdce Mitsubishi Lanceru Evo 9 R4 vrací Karel Vajík.

Belgická Ypres Rally má z celého seriálu ME charakterově nejpodobnější tratě těm, která známe z domácích soutěží. „Je tady spousta pravoúhlých zatáček mezi poli, které se dají katovat,“ hlásí Orsák po prvním dnu seznamovacích jízd. „V případě, že bude pršet, nanese se na silnici spousta bláta a bude to klouzat. Navíc na mnoha místech číhá nebezpečí v podobě betonových překladů. Velkou roli určitě sehrávaje znalost tratě.“

Největší týmovou novinkou je návrat Karla Vajíka, který s Orsákem jel naposledy na podzim 2011. David Šmeidler tentokrát ze zdravotních důvodů nemůže startovat. Proto Orsák Rallysport povolal ze zálohy bývalého spolujezdce, který s týmem stále spolupracuje. Po Korsické rally, kde mají rychlostní zkoušky horský charakter plný zatáček, museli mechanici Orsákův Lancer Evo 9 specifikace R4 kompletně přestavět. V Belgii se jede po rovině prakticky bez převýšení, převažují pravoúhlé zatáčky. „Vyměnili jsme pružiny, změnili nastavení tlumičů pérování a svornosti diferenciálů. Jedná se o podobné nastavení jako na naše tratě, ze kterého jsme vycházeli při pátečním testu v okolí Valašských Klobouk,“ zmiňuje přípravu na soutěž osmadvacetiletý valašský jezdec. „Charakter Ypres Rally se z celého seriálu ME nejvíc blíží našim soutěžím. To by mohla být naše výhoda. Chtěli bychom opět dosáhnout na stupně vítězů a získat co nejvíce bodů. Víme, že to nebude jednoduché.“

Při předcházejícím startu na Korsické rally obsadila posádka Orsák – Šmeidler bronzovou příčku v rámci ERC Production Cupu. „Na Korsice nás nejvíc překvapilo krásné prostředí a náročnost tratí,“ vzpomíná Jarin. „Jedná se o kultovní rally, která byla dlouhá léta součástí mistrovství světa. Dá se říci, že jsem si po startu na slavné Rallye Monte Carlo splnil další sen. Jsem rád, že jsme náročnou soutěž dokončili na slušném třetím místě v naší kategorii. Na víc jsme v daných podmínkách neměli, protože jsme tam startovali na rozdíl od našich soupeřů poprvé. Na Korsice je důležité najít správný rytmus, protože se střídá jedna zatáčka za druhou. Další naší nevýhodou byly pneumatiky. Aigner startoval na pneumatikách Yokohama, které mají letos výjimku a nemusí splňovat evropská kritéria. Je známo, že nové gumy jsou cca. o 1,5 s/km pomalejší. To byla jediná negativní věc na celé naší účasti. Soutěž jsme si opravdu užili a s výsledkem jsme spokojeni.“

Tradičně silně obsazená belgická Geko Ypres Rally startuje v pátek 28.6. odpoledne. Posádky čeká celkem 18 měřených úseků o celkové délce téměř 300 km. Orsák pojede s nízkým startovním číslem 10. Vedle posádky Jaroslav Orsák – Karel Vajík startují i všichni jejich soupeři o evropský titul v čele s Aignerem a oběma továrními jezdci Renaultu Bonnefisem a Consanim.

Stav ERC Production Cupu před Ypres Rally:

1. Aigner 78 bodů, 2. Orsák 67, 3. Bonnefis 60, 4. M. Tempestini 43, 5. Harrach 38

Veškeré aktuální týmové dění můžete sledovat na facebooku týmu Orsák Rallysport, kde se budou pravidelně objevovat i čerstvé fotografie ze zákulisí, přípravy a vlastních soutěží.

Komentáře
Reklama

Související články
Pačejov nabídne kvalitu i kvantitu
07. srpna 2014 - 20:36   

Martin Hudec pojede mistrovství Evropy
17. prosince 2013 - 20:46   




Štajf v Belgii hájí vedení v ERC2
26. června 2015 - 14:20   

Setkání mistrů s účastí mistrů volantu
17. prosince 2020 - 21:08   

Rally magazín 07/2020
23. září 2020 - 10:38