I-Motorsport.cz - podrobné zpravodajství ze světa rally...

Mikkelsen po první etapě ve vedení

Mistrovství světa
Ondřej Tichý
13. února 2015 - 20:08
673×
2 minuty čtení
AKTUALIZOVÁNO: 13. února 2015 - 20:10

Andreas Mikkelsen se vyhoupl z průběžné třetí příčky do čela soutěže po jezdeckých chybách jeho týmových kolegů Sébastiena Ogiera a Jari-Matti Latvaly.

Ogier si až do osudné deváté rychlostní zkoušky držel vedoucí příčku a to i přes neustálé potíže se stěrači. Do cíle RZ7 dojel navíc s prasklým čelním sklem, což způsobila špatně zajištěná kapota. Jak přiznal sám Ogier po neúspěšné snaze o opravu stěračů.

Latvala se snažil potíží svého kolegy využít a svoji ztrátu 9,1 vteřin snížil na rovnou jednu sekundu po rychlostní zkoušce číslo 7. Na té následující ale zase necelé dvě vteřiny ztratil.

Ogier pak ale udělal ještě jednu chybu a to, když na předposlední zkoušce dnešního dne s názvem Torsby chyboval v jedné pomalé zatáčce, trefil sněhovou bariéru a tím ztratil přibližně půl minuty. Čímž se propadl na průběžné páté místo.

V tu chvíli byl ale ještě Latvala na trati. Ten ke vší smůle také chyboval, avšak následky byly poněkud většího rozměru. Ve sněhové závěji ztratil přes osm minut a to i za okamžité pomoci fanoušků, jak lze vidět na přiloženém videu.



Latvala tedy tímto pravděpodobně ztratil veškeré šance na dobrý výsledek ze soutěže, kde všichni očekávali, že bude hrát prim. Ale stát se může ještě všechno. Tím se tedy do čela soutěže dostal třetí z pilotů Volkswagenu Andreas Mikkelsen. Ten má po konci etapy ne příliš velký náskok na druhého Thierryho Neuvilla a třetího Madse Ostberga. Mezi piloty Hyundaie a Citroenu je rozdíl pouhých třech desetin.

Ostberg byl až do osmé rychlostní zkoušky v těsném kontaktu s Mikkelsem, ale po té, co mu údajně do cesty vběhl opilý fanoušek, vinou ztráty koncentrace několik vteřin ztratil. Na problémy s neukázněnými fanoušky si stěžoval i Martin Prokop.

Ogier s Latvalou nebyli jedinými jezdci, kteří dnes odpoledne chybovali.

Roberta Kubicu potkali potíže s pravděpodobně zadním diferenciálem a od sedmé rychlostní zkoušky jel pouze na přední náhon. Polskému jezdci nyní náleží až dvacátá příčka.
Oba britští zástupci v nejvyšší třídě Elfyn Evans a Kris Meeke se neudrželi na trati a nějaký čas strávili ve sněhových závějích. Ztratili tak dvě, respektive tři minuty. Avšak i díky potížím jejich dalších soupeřů se nepropadli o mnoho pozic. Evans uzavírá první desítku a Meeke hájí dvanácté místo.

Stále ještě nováček v týmu Hyundai Hayden Paddon drží šestou příčku před nejrychlejšími soukromníky Martinem Prokopem, Yuriyem Protasovem a Henningem Solbergem.

Protasov, který postoupil z kategorie WRC2 do té nejvyšší využívá služeb britského M-Sportu. Se svojí Fiestou RS WRC si už dokonce připsal i vítězství v rychlostní zkoušce, konkrétněji v šesté s názvem Kirkenaer.

Na závěr etapy čekala posádky ještě divácky populární paralelní superspeciálka v Karlstadu, kde ale k výrazným změnám v pořadí nedošlo. Martina Prokopa zde ale potkali problémy technického rázu, když v cíli hlásil ztrátu čtvrtého rychlostního stupně.
Zdroj – Facebook: Martin Prokop Official, Volkwagen Motorsport, Citroen Racing

O autorovi
Ondřej Tichý
Komentáře
Reklama

Související články
Rally magazín 02/2022
31. března 2022 - 19:28   

Rally magazín 01/2020
24. února 2020 - 18:08   

Nejčtenější články
O čem se mluví?