Thierry Neuville si připsal plný počet bodů za dominantní vítězství na Švédské rally, na pódiu Belgičana doplnili ještě Craig Breen s Citroenem a Neuvillův týmový kolega Andreas Mikkelsen.
Jak Neuville, tak i Breen si tímto dostatečně napravili svoji reputaci z minulého roku. Tehdy Neuville odstoupil ve druhé etapě z prvního místa, když na superspeciálce v Karlstadu ulomil kolo o jednu z bariér, zatímco Breen po celou soutěž bojoval s vrtochy svého auta.
Thierry Neuville se dostal do čela soutěže již v páteční etapě a od té chvíle již pouze budoval svůj náskok, což se mu málem vymstilo na desáté rychlostní zkoušce, kde chyboval a dostal své auto do hodin. Obdobnou chybu ale udělali i jeho nejbližší soupeři, takže se na celkovém pořadí nic nezměnilo. V tu chvíli se k němu sice na dostřel dostal Craig Breen, nicméně Neuville tento tlak tentokráte ustál a do cíle soutěže vybudoval náskok necelých dvaceti vteřin.
Breen svým druhým místem splnil předem stanovený cíl a to skončit na pódiu. Vylepšil tak svůj dosavadní nejlepší výsledek v Mistrovství Světa z Finské rally 2016, kdy dojel třetí. Rovněž předvedl i očividné vylepšení továrního Citroenu C3 WRC.
Neuvilla na pódiu ještě doplnil od letošní sezóny nový týmový kolega Andreas Mikkelsen, který se až do sobotního rána držel na druhé příčce těsně za Neuvillem, ale naneštěstí chyboval ve stejné zatáčce jako Belgičan a propadl se na třetí místo, ze kterého se již nedokázal posunout výše. Mikkelsen si připsal ještě tři body za třetí místo v PowerStage.

Foto: Hyundai Motorsport
Tovární tým Hyundai startoval ve Švédské rally se třemi vozy a posádku toho třetího tvořil navrátilec do MS Hayden Paddon navigovaný Sebastianem Marshallem. Tato posádka vynechala úvodní Rallye Monte Carlo a do letošní sezóny vstoupila až právě ve Švédsku. Paddon až do poslední RZ držel skvělou čtvrtou příčku, ale nakonec se musel spokojit s pátým místem, neboť se před něj dostal vítěz PowerStage Esapekka Lappi. Lappi letos startuje s vozem, se kterým vloni ve Švédsku vyhrál Jari-Matti Latvala. Zjevně na tom autě tedy něco bude. Lappi se během pátku vypracoval až na druhou příčku, pak ale v jednom odbočení chyboval a šel do závěje, kde se jim sněhem ucpal chladič a jeho Yarisu tak výrazně klesl výkon.
Svůj debut v Citroenu C3 WRC si zde odbyl Mads Ostberg, který ale příliš nezazářil. Celou soutěž bojoval s nastavením vozu a nedokázal se dostat do správného tempa. Jak sám v cíli jedné z RZ přiznal, neustálými změnami v nastavení si vyvážení auta rozhodil natolik, že se musel vrátit zpět k tomu původnímu. Ostberg si ve Švédsku nakonec dojel pro šesté místo.
Dalším, kdo se bavil především nastavením vozu, byl loňský vítěz Jari-Matti Latvala v kombinaci s pátečními problémy v hnacím ústrojí jeho Yarisu WRC si dojel pro sedmé místo.
Nejrychlejším z Fordů byl čtyřiadvacetiletý Teemu Suninen, pro nějž to byl první letošní start a také poprvé ve své kariéře startoval ve Švédsku s vozem WRC současné generace. Suninen navigovaný Mikkem Markkulou získal ve Švédsku osmé místo.

Foto: M-Sport
Kdo ze Švédska rozhodně nebude odjíždět spokojený je Ott Tänak a Sébastien Ogier. Ti ze všeho nejvíce trpěli v páteční etapě, kdy jakou první jezdci na trati doslova umetali ostatním trať. Po několika výletech do závějí Tänak svoji ztrátu uhrál na konečné deváté místo. Nechybělo mnoho a mohl i estonský pilot být na seznamu odstoupivších. Při předjíždění Krise Meeka, který jel na trati před ním s vylomeným kolem, došlo ke kontaktu mezi vozy oběma pilotů a Tänakův Yaris napochodoval do závěje mimo trať. Naštěstí nedošlo k žádnému výraznému poškození na jeho voze.
Již zmíněný Ogier v pátek na vlastní kůži okusil, jak tvrdý chleba mají silničáři. To on byl totiž prvním vozem na trati a ta dle jeho slov nebyla místy vůbec pořadateli protažena. Díky tomu se prakticky ihned odporoučel za hranici první desítky. Marně mohl někdo doufat, že se to v dalších etapách pro Ogiera zlepší. Díky pravidlu o obráceném startovním pořadí byl i nadále jedním z prvních jezdců na trati. Mohl se tak pouze soustředit na PowerStage, kde si vyjel druhé místo. V konečném pořadí ale skončil až jako jedenáctý a to i díky penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly před startem PowerStage. Nakolik to bylo z jeho strany chtěné, si musíme počkat na jeho vyjádření.
Překvapením soutěže lze rozhodně považovat vítězství Japonce Takamoto Katsuty, který ve WRC2 vypálil rybník továrnímu týmu Škody Motorsport. Druhý v této kategorii skončil Pontus Tidemand a Ole Chrisitan Veiby. Oba startující za mladoboleslavský tým.
Zdroj – Facebook Hyundai Motorsport | M-Sport