I-Motorsport.cz - podrobné zpravodajství ze světa rally...

Vyrazili jsme s hybridním Opelem Grandland X na Rally Vyškov

Civilní auta
Lukáš Chum
15. září 2021 - 10:26
743×
2 minuty čtení

Dostali jsme příležitost vyzkoušet si na letošní Rally Vyškov hybridní vůz německého výrobce Opel. Model Grandland X disponuje Plug-In hybridním systémem se spalovacím motorem o objemu 1,6 litru, dvěma elektromotory, osmistupňovou automatickou převodovkou a elektrickým pohonem všech čtyř kol. Se svými 300 koni pod kapotou je to opravdové žihadlo, které akceleruje takovým způsobem, že posádku zatlačí do sedačky. A to nejen při zvoleném jízdním režimu "Sport". Z 0 na 100 km/h se dostal zhruba za šest vteřin.




Motorizace


Systémový výkon tohoto modelu je až 221 kW, což odpovídá zmíněným 300 koním. Jedná se o přeplňovaný zážehový čtyřválec doplněný dvěma elektromotory - předním o výkonu 81 kW a zadním s 83 kW.




Jízdní režimy


Grandland X má čtyři jízdní režimy: elektrický, hybridní, pohon všech čtyř kol a sport. Čistě na elektřinu uloženou v baterii jsme dokázali ujet téměř 60 kilometrů. My jsme nejvíc času strávili jízdou v hybridním režimu, kdy se kombinuje jak spalovací motor, tak elektromotory. Energie nashromážděná brzděním se ukládá do baterie nebo ihned pohání elektromotory. O všem má řidič díky jednoduchému grafickému znázornění přehled na displeji multimediálního systému. V režimu "Hybrid" lze dosáhnout nejnižší spotřeby. V tomto případě jde pravděpodobně o nejekonomičtější jízdu, kdy má vůz opravdu skvělou spotřebu. Režim sport drží vyšší otáčky a dojem z jízdy je opravdu "ostře" sportovní.






Nabíjení


Nabíjení je snadné a rychlé. Stačilo zastavit u nějakého nabíjecího bodu, kterých je všude dostatek. Během pár vteřin jsem vždy našel na internetu nejbližší dobíjecí místo a když jsem k němu přijel, nesetkal jsem se s problémem, kdy by bylo například obsazené. Než jsem odeslal práci, baterie Grandlandu se vždy nabila o tolik, že jsem se tomu divil. Přirovnal bych to běžné zastávce na kávu, jen auto místo zaparkování na běžném parkovacím místě připojím kabelem k nabíječce v místě k tomu určeném, žádné zdržování.






Multimediální systém


Velmi povedený je multimediální systém s 8" dotykovým displejem. Velmi jsme ocenili konektivitu s Android Auto, kdy jsme připojili mobilní telefon a prakticky okamžitě bez čekání nebo nějakého nastavování jsme mohli používat Mapy Google. Samozřejmostí je ale konektivita také s Apple CarPlay. Multimediální systém celkově působí svižně, neseká se a je přehledný.




Kufr a interiér


Prostorný je kufr, do něhož se vešlo veškeré vybavení, které jsme na závody potřebovali. A že ho nikdy není málo. Interiér vozu zůstal volný. Vpředu se řidič i spolujezdec pohodlně usadí, přičemž posádka vzadu má stále dostatek prostoru pro pohodlnou jízdu.




Shrnutí


Opel Grandland X je vrcholem nabídky SUV značky Opel. O přednostech vozu SUV při práci novináře na soutěžích rally asi není nutné mluvit. Určitě to ocení i rodina, když vyrazí na dovolenou. Na hliníkových 19" discích vypadal Grandland velmi elegantně.



Na závěr se sluší dodat, že cena vozu Opel Grandland X Hybrid4 Enjoy začíná na cenovce 999 990 korun českých. Doufám, že výlet na Rally Vyškov nebyla má poslední zkušenost s Grandlandem.

O autorovi
Lukáš Chum
Komentáře
Reklama

Související články
Koukej, bude to oukej
09. září 2021 - 15:19   

Boj o vítězství v Poháru 2+ se přiostřuje
09. září 2021 - 12:18